Hur det började…?

Idén om att göra det enkelt att bli bättre föddes den 26 april 2013 på ett seminarium som Göran Hydbom och Ingrid Haraldsson arrangerade. Dåvarande miljöminister Lena Ek var inbjuden och talade sig varm för att fler företag borde arbeta aktivt med miljöfrågor och idén föddes: Det borde finnas ett webbaserat verktyg som gör det enkelt för småföretag att förbättra kvalitet, miljö och socialt ansvarstagande. Ett verktyg som inspirerar och motiverar, hellre än kontrollerar, …som är dagsaktuellt och transparent, … som är levande och skapar riktiga värden och lönsamhet … samtidigt som varje företag på ett konkret sätt bidrar till ett mer hållbart samhälle och ett socialt ansvarstagande! Sagt och gjort!

Göran kontaktade Lennart Hagberg, en erfaren webmaster och internetpionjär, och de började utveckla konceptet. Håkan Frick med sin specialistkompetens inom omstrukturering och processutveckling, tog hand om att utveckla innehållet. De fyra har drivit det från idé till verklighet, en resa som tagit nästan tre år. Sommaren 2015 grundade de 3HF Response AB, som med hjälp av investeraren Anders Pettersson – den femte delägaren – har tagit ansvarsfullt.se vidare till lansering våren 2016.

2013

En första mock-up för att illustrera idéen med en märkning (även kallad pepparkakan…)

2014

Sophia Klingspor, VD för Reklambyrån Relevans AB, hjälpte oss vidare.

Navigator Communications hjälpte oss bli ännu vassare.